هداياي تبليغات در جذب مشتري چه تاثيري دارند| جذب مشتري با هداياي تبليغاتي

هداياي تبليغاتي يکي از اثربخش‌ترين انواع بازاريابي

بازاريابي در دنياي امروز يک نياز ضروري براي رشد کسب و کارهاي نو ظهور مي‌باشد. اغلب شرکت‌هايي که به‌تازگي وارد دنياي تجارت شده‌اند از اين نوع تبليغات استفاده مي‌کنند. همان‌طور که مي‌دانيد استفاده از بيلبوردهاي تبليغاتي هزينه‌هاي گزافي دارند و براي يک شرکتي که تازه تاسيس شده است به هيچ وجه مناسب نمي‌باشد. در نتيجه چه بهتر که اين شرکت‌ها از اين هداياي تبليغاتي استفاده نمايند که استفاده دوگانه دارد و دو مزيت مخصوص به خود را دارا مي‌باشد. اين هدايا هم شيرين مي‌باشند براي مشتريان و هم ارزان براي شرکت تبليغ‌دهنده.

امکان تبليغات گسترده تر با هزينه کمتر

يکي از بهترين انواع تبليغات براي واحدهاي تجاري هداياي تبليغاتي است که يک راه مناسب براي تبليغات انبوه است. اين تبليغات مي توانند بسرعت در بين بازارهاي هدف توزيع شود و معرف برند و محصول شرکت هاي تبليغ دهنده شود. معمولا شرکت هاي تبليغاتي مختلفي از جمله نوبل گيفت براي توليد اين محصولات  وجود دارد. شما مي توانيد با استفاده از کاتالوگ هاي تبليغاتي، هريک از انواع محصولاتي که مناسب مي دانيد را انتخاب کنيد و تبليغ محصول خود را بر روي اين هدايا درج کنيد. هيچ گاه نمي توان دقيقا اعلام نمود که دادن هداياي تبليغاتي بازده مثبت دارند. تحقيقات نشان مي دهد که اهداي هديه در زمان و مکان نامناسب سبب ايجاد بازده ي منفي مي شود. در نتيجه بهتر است مديران يک شرکت از مشاوران تبليغاتي براي اين امر استفاده نمايند و در رابطه با بازاريابي ها و دادن انواع هديه ها و تخفيفات با اين مشاوران گفتگو نمايند.


هنر هديه دادن

طبق تحقيقات به عمل آمده اکثر هداياي ويژه به مشتريان هميشگي يا به اصطلاح عمده داده مي شود. قبل از اينکه هديه اي تهيه کنيد از خود بپرسيد که اين هديه را به چه منظور و براي چه کساني در نظر گرفته ايد؟ آيا مشتريان خاص با مشتريان معمولي براي شما يکسان مي باشند؟ قطعا فرق مي کند.

رفتار شما با آن ها بايد يکسان باشد ولي شايد بهتر باشد هداياي تبليغاتي که به آن ها مي دهيد متفاوت باشد. رفتار يکسان با آن ها مي تواند باعث شود تا مشتريان معمولي شما، به مشترياني خاص و هميشگي تبديل شوند و هداياي متفاوت مي تواند باعث شود تا مشتريان خاص ارزش بيشتري را در خود ببينند و به وفاداري خود ادامه دهند.

هديه دادن، به تنهايي باعث تقويت ارتباط بين شما و مشتريانتان مي شود.

 روز مشتري داشته باشيد!

بنا به نوع کسب و کارتان مي توانيد هر فصل، هر شش ماه، و يا حداقل هر سال يک روز را در تقويم خود به عنوان روز مشتري انتخاب کرده و در اين روز براي مشتريانتان يک هديه ارزشمند به همراه يک نامه تشکر بفرستيد. در نامه اي که مي فرستيد حتماً دليل اين هديه را شرح دهيد و آنها را از روز مشتري باخبر سازيد. از مشتريانتان به خاطر اينکه با شما کار مي کنند تشکر کنيد. همراه نامه يک کوپن تخفيف خوب براي مشتري و يک کوپن تخفيف کمتر براي يکي از آشنايان او قرار دهيد و بگوييد که تا يک هفته آينده او و يک همراهش مي تواند محصولات شما را با ارائه اين کوپن تخفيف خريداري کرده و از مزاياي روز مشتري بهره مند گردد. مشتري وقتي مي بيند براي شما و کسب وکارتان اهميت به خصوصي دارد و يک روز را به نام آنها نام گذاري کرده و برايشان حتي اگر مدت هاست از شما خريد نکرده اند ، ارزش قائليد، بسيار راضي و خوشنود مي شود و اگر نخفيف تان وسوسه کننده بوده يا نياز به محصول شما داشت حتما از شما خريد مي کند. حتي اگر به زودي از شما خريد نکرد، باز هم شما در ذهن او ماندگار شده و براي خريدهاي آتي اولين انتخاب او خواهيد بود. کوپن تخفيفي هم که براي يکي از آشنايانش مي فرستيد باعث مي شود ديگران را از وجود چنين کسب و کاري و فرصت خوبي که ايجاد کرده ايد باخبر کند.
حتما براي تمامي مشتريانتان اهميت ويژه اي قائل شويد حتي آنهايي که مدت هاست از شما خريد نکرده اند، تا بتوانيد خود را در ذهن مشتري ماندگار کنيد. چه بسيارند کسب وکارهايي که فقط براي فروختن محصولاتشان سراغ مشتري مي روند و در تقويم خود هيچ برنامه اي براي خوشحال کردن و قدرداني از خريدارانشان پيش بيني نمي کنند. براي اينکه موفق تر شويد شما اشتباه اين شرکت ها را مرتکب نشده و هميشه يک کار غيرمنتظره و ارزشمند براي مشتريانتان انجام دهيد.

هداياي تبليغاتي رايگان

اعطاي هداياي تبليغاتي  رايگان به اربابان رجوع و عامه مردم در همه زمينه هاي اقتصادي و خدماتي ، يکي از موثرترين اقدامات جذب مشتري و ايجاد بستري مناسب براي تداوم همکاري مي باشد . زماني که افراد با کلمه «رايگان» مواجه مي شوند ، به طريقه اي ناخودآگاه جذب متکلم شده و زماني که اين لغت با هداياي تبليغاتي  همنشين شود ، مخاطبين زيادي را به سوي خود جذب مي کند.

استفاده از هداياي تبليغاتي رايگان و اهداي آن به مخاطبان سبب مي شود تا مشتري امکان استفاده از محصولي جديد را بدست آورد ، محصولي که شايد در بدو ارائه و توليد مشتري هاي کمي جرات نزديکي به آن را دارند . در ادامه اين مشتري ممکن است به مصرف دائمي و غير رايگان هداياي تبليغاتي  ترغيب شده و عادت کند . از سوي ديگر ، با توجه به قانون« جبران زحمت » ، مشترياني که به آن ها هداياي تبليغاتي تقديم مي شود به نوعي خود را وام دار شرکت سازنده محصول مي دانند و سعي مي کنند تا با خريد محصول ، دين خود را به اين شرکت ادا کنند .

در مسير اهداي هداياي تبليغاتي ، يکي از مهمترين عواملي که مد نظر مبلغين قرار مي گيرد عمر ارتباط با مشتريست ؛ بدين معني که هر مشتري مبلغ قابل تخميني براي يک مجموعه سود دهي دارد ، حال کمپاني مذکور با برآورد اين مبلغ ، مي تواند درصدي از آن را در جهت تثبيت رابطه کاري و يا ترغيب مشتري به معرفي مشتريان بيشتر انجام دهد . براي تحقق اين هدف ، کمپاني هاي بزرگ به بررسي هداياي تبليغاتي  رايگاني مي پردازند که علاوه بر قيمت تمام شده نه چندان زياد ، ارزش زيادي براي مشتري داشته باشد ( که براي هر شغل متفاوت است ) ؛ به عنوان مثال شايد يک کمپاني خودرو سازي لوکس ، در کنار فروش اتومبيل هاي چند ميليون دلاري خود ، اقدام به اهداي شمشي طلا با نمايي از لوگوي شرکت خود به عنوان هداياي تبليغاتي به مشتريان خود کند ، شايد اين هديه مبلغي به ارزش 5% سود خالصي که عايد کمپاني مي شود را هم نداشته باشد ، اما تاثيري که در وفادار ماندن مشتري و تبليغ شرکت توسط وي را دارد ، خارج از تصور است .